fbpx

שיטת אייפק פלוס – אבחון

אבחון אייפק פלוס

אבחון אייפק הוא אבחון יעיל ואפקטיבי בו ניתן לאתר כל רגישות אלרגיה או אי סבילות שקיימת אצל המטופל הנבדק בעזרת מבדק שיריר וספר האבחון של אייפק פלוס.

באבחון אייפק פלוס, מתחיל בשיחה עם המאבחן/ מטפל, לאחר שהמטופל מילא את טופס האבחון. בשיחה עצמה, המטפל עובר עם המטופל על הטופס שמילא על מנת להכיר את המטופל מכל כיוון. כבר במהלך האבחון, המאבחן/ מטפל מתחיל לזהות רגישויות או מצבים רגשיים שניתן וצריך לטפל בהם. לאחר שעברו על טופס האבחון, המאבחן עושה רשימת סימפטומים שבהם צריך לטפל, בודק אם הנושא יושב על הפיזי או על הרגשי ולאחר מכן עובר לבדוק, בעזרת "סקירה ראשונית" ומבדק שריר, את כל הגורמים המחלישים (אלרגיות/ רגישויות) את המטופל.

מה זה מבדק שריר

מבדק שריר הוא כלי הערכה טיפולי המבוסס על עקרונות הקינסיולוגיה היישומית (Applied kinesiology)  והביו-אנרגיה, ועל ההבנה שלכל גורם ביקום יש שדה אנרגטי ייחודי. שדה זה מגיב ומשתנה כאשר האדם בא במגע עם גורמים שונים ומושפע גם ממחשבות ומרגשות. את השדה הזה ניתן "למדוד" בעזרת מבדק השרירים.

השימוש במבדק שריר מצריך ניטרליות ואובייקטיביות מצד המטפל. יכולת הנבנית מהכשרה איכותית ואימון מתמשך. ד"ר George Goodhart, כירופרקטור, הציג לראשונה את מבדק השריר בשנות השישים של המאה העשרים. בעקבותיו הופיעו מטפלים מתחומים שונים, כירופרקטורים, רופאים סיניים, הומאופתים ופסיכולוגים, אשר הרחיבו את היריעה היישומית של כלי זה, ופיתחו שיטות טיפול כשיטת אייפק פלוס.

דוגמא למבדק שריר

מה בוחנים במבדק שריר

ישות האדם – גוף ונפש, היא מערכת אחת בעלת זרימה אנרגטית בין חלקיה השונים. חסימה או חולשה בזרימת האנרגיה, שבאה לידי ביטוי בתסמינים כלשהם, תתבטא גם בהיחלשותו של מתח שריר מייצג, הנבדק במבדק שרירים. במהלך ההערכה, המטפל בוחן את מתח שריר זרועו של המטופל אל מול חומרים, מחשבות, רגשות, ורעיונות, החשודים כיוצרי חסימה אנרגטית וכגורמים לפיכך למגוון תסמינים פיזיים, אלרגיות ומחלות פסיכוסומטיות. מבדק השרירים בודק את השינוי האנרגטי בגוף על ידי בדיקת מתח/טונוס (חזק/חלש) של שרירים שונים בגוף, בתגובה להפעלת לחץ קל על השריר.

מבדק שריר עדי
דוגמא למבדק שריר

איך מתבצע מבדק שריר

מבדק שריר בשיטת אייפק מתבצע לרוב בשריר הזרוע, (Anterior Deltoid), שנמצא כנוח וכמתאים ביותר. כלי זה מאפשר הערכה מלאה לגבי מצב בריאותו, הפיזית והנפשית, של המטופל, הגורמים השונים למצבו ודרכי הטיפול המועדפות. כמו כן ניתן לקבל אינדיקציות מהימנות לגבי מידת הצלחתם של הטיפולים שבוצעו.

מטפלי אייפק פלוס נעזרים בקודים שונים, המקובלים על כלל המטפלים המשתמשים במבדק שריר, ומתבטאים בנקודות שונות בגוף (נקודות רפלקס). השימוש בקודים אלה מאפשר קבלת מידע באופן מהיר ומיידי, לגבי מצבם של האיברים השונים בגוף, אלרגיות ורגישויות-יתר, מצב הנוזלים בגוף, קיומם של פולשנים, מצב זרימת האנרגיות השונות ועוד.

בשנים האחרונות ניכרת האצה מתמדת בשימוש במבדק שריר. יותר ויותר מטפלים משתמשים בטכניקה זו, מאחר שהם מזהים את הפוטנציאל הרב הגלום בה. מבדק שריר מהווה כלי אבחון מרכזי בשיטת אייפק פלוס. כל החלטה שנלקחת בתהליך הטיפולי מתבססת על מבדק שריר.

נשמח ליצירת קשר בכל עניין. אנא השאירו הפרטים באתר ונצור אתכם קשר במהרה.

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????