fbpx

טיפול טבעי באלרגיה בשיטת אייפק

טיפול באלרגיה ורגישויות יתר בשיטת אייפק

טיפול באלרגיה או במקרה הזה – טיפול טבעי באלרגיה על פי שיטת אייפק, מתייחס לאלרגיה כמצב בו המערכת החיסונית מופעלת ותוקפת גורמים שאינם בהכרח מסוכנים באמת, כאילו היו חיידקים, נגיפים או רעלנים קשים. התרחשות זו הינה תוצאה של טעות בזיהוי מצד המוח.

לדוגמא, טיפול באלרגיה בגישת שיטת אייפק מתייחסת לאדם האלרגי לאבקנים כסובל מתסמינים קשים הנגרמים על ידי המערכת החיסונית, שמגיבה לאבקנים כאילו היו חיידק מזיק. זאת משום שבאופן כלשהו, "למד" המוח שאבקן הוא לא סתם אבקן, אלא הוא גורם המסכן את הגוף ויש להילחם בו. טיפול טבעי באלרגיה יתייחס לקשר הזה בין תפיסת המוח את המצב לבין התסמינים הפיזיים עמם אנו מתמודדים.

מה הוא טיפול טבעי באלרגיה? האם טיפול באלרגיה אפשרי לנו בשיטת אייפק?

לפי ניסיוננו רב השנים בשימוש בשיטת אייפק, אנחנו יכולים להגיד, שכמעט שאין בני אדם שאין להם אלרגיות כלל והתופעה מוכרת גם בקרב בעלי חיים. אין אדם שניתן לומר עליו שהוא "בריא לחלוטין". לכל אחד, כולל ילדים, ישנם תסמינים כלשהם וכמעט כל תסמין עלול לנבוע מאלרגיה או מרגישות-יתר. טיפול באלרגיה בשיטת אייפק מיועד לכולם.

טיפול טבעי באלרגיה יתייחס לסימנים פיזיים רבים כמשוייכים לתגובות אלרגיות. אם זה כאבי גב, ראש, בטן או אחרים, גזים, משקל יתר, עייפות, גרוד או פריחה בעור, נזלת, נטייה להתקררות. גם ברוב המחלות הכרוניות ישנם מרכיבים אוטואימוניים, שהינם, בעצם, סוג של אלרגיה על פי שיטת אייפק.

בשיטת אייפק ניתן לבטל כל אלרגיה, רגישות-יתר ואי-סבילות, אצל כל אדם, בכ- 80% הצלחה!

בני אדם עלולים להיות רגישים לכל דבר שיש לו ממשות כלשהי בעולמנו: כל חומר, תדר או מצב, עלול להוות אלרגן לאדם מסוים בזמן מסוים וידרשו טיפול:

  • חומרים שהגוף מייצר: הורמונים, אנזימים, חומצת קיבה, בסיס (במעי הדק), חומצות אמינו, חומצות שומן, פסולת מטבולית, ליחה, זיעה ועוד.
  • מזונות: דגנים (במיוחד חיטה ותירס), פירות, ירקות, אגוזים וזרעים, (נפוצים במיוחד בוטנים ושומשום), חלב, ביצים, דגים ופירות ים, בשר, קפה, קקאו וכל יתר המזונות. טיפול באלרגיות אלו מהווה חלק חשוב מטיפול אייפק.
  • רכיבי מזון טבעיים שונים: במיוחד סוכרים, חומצות אמינו, מלחים, מינרלים, שומנים, חלבונים שונים, שמרים, גלוטן, פנולים, סליצילאטים ועוד.
  • רכיבי מזון מלאכותיים שונים: במיוחד צבעי מאכל, חומרי הדברה, ממתיקים מלאכותיים, מלבינים, חומרים משמרים ועוד.
  • גורמים סביבתיים: כמו אבק, צמחים ואבקנים, עובש, זיהום אויר, עשן סיגריות ואחר, כל גורמי מזג האוויר, חומרים קוסמטיים, בשמים, מים, (במיוחד מי בריכה) בעלי חיים, חרקים, סוגי קרינה, ריחות שונים, לאטקס, גומי, חומרי ניקוי, כימיקלים שונים ועוד. טיפול באלרגיה לגורמים אלה בשיטת אייפק יעיל מאוד והתוצאות לא מאחרות להגיע.
  • גורמים אחרים: כגון סתימות אמלגם, תרופות, חיסונים, מקומות, בני אדם, מצבים פיזים ונפשיים כמו מאמץ, עייפות, רעב, מתח, לחץ, עומס, שינוי, רעש, טיסה, הפלגה ועוד כמאה מצבים שונים, שמהווים אלרגנים עבור מטופלים.
    טיפול טבעי באלרגיה בשיטת אייפק מקדיש תשומת לב רבה לגורמים הנפשיים המעורבים והמשפיעים על הגוף הפיזי.

טיפול אייפק באלרגיה

ניקח לדוגמא אלרגיה למזונות שונים וטיפול טבעי באלרגיה כזו על פי שיטת אייפק

הרפואה המערבית מתמודדת עם מגוון עצום של אלרגיות. אלרגיה למזונות מהווה בעיה שהולכת ומחמירה עם השנים בעולם כולו. אלרגיה לחלב, ביצים ושומשום גורמות לתופעות פיזיות קשות בילדים ומבוגרים, עד כדי שוק אנפילקטי של ממש, היכול להוביל לתוצאות קשות, עד כדי מוות במקרים מסוימים, שלא מטופלים במהירות. טיפול טבעי באלרגיה שם לעצמו כמטרה טיפול מוקדם בבעיה ולאפשר צריכה של מזונות שלא היה ניתן לנו לצרוך קודם לכן.

בגרף הבא ניתן לראות אחוזי תגובה אלרגית לפי סוגי מזון:


ובגרף הבא אפשר לראות את כמות המקרים של תגובה אלרגית למזון, שהובילה לשוק אנפילקטי של ממש. ניתן גם לראות, שאלרגיה לבוטנים, למרות היותה מרכיב קטן יותר בסך התגובות, הרי שהיא מסוכנת יותר מבחינת כניסה לתגובה אלרגית סוערת עד שוק.


טיפול באלרגיה לפני שוק

טיפול באלרגיה בשיטת אייפק יכול לעזור לילדים הסובלים מאלרגיות למזון. במקרים בהם אנו מקבלים ילד לטיפול עם אלרגיה למזון נעבוד בצמוד וביחד עם רופא הילדים שלכם וננסה לשלב בין שתי הגישות באחריות מלאה ובהתייעצות מתמדת. טיפול מערבי וטיפול טבעי לאלרגיה גם יחד.

טיפול באלרגיות מתחלק על פי שלוש קטגוריות :

1. טיפול באלרגיה על רקע גנטי:  האלרגיה התקבלה בתורשה והיא יכולה, אם כי לא תמיד, לבוא לידי ביטוי בחשיפה הראשונה של הילד/ה לאלרגן. (כ- 10% מהאלרגיות).

2. טיפול באלרגיה על רקע ביוכימי:  חשיפה למזון מקולקל או מחשיפת יתר לחומרים נוספים הנמצאים במזון התעשייתי יגרמו למוח לחשוב שמדובר בחומר מסוכן/רעיל. (כ- 10% מהאלרגיות). טיפול באלרגיה כזו בשיטת אייפק מבוסס על איתור החומר המדוייק הגורם לבעייה מתוך מאות החומרים שעלולים להוות אלרגנים לבני אדם.

3. טיפול באלרגיה על רקע רגשי: זהו המצב הנפוץ ביותר (כ- 80% מהאלרגיות). האדם נמצא במצוקה רגשית, מודעת יותר או פחות, קשה יותר או פחות. באותו זמן הוא בא במגע עם גורמים שונים – מזונות, רכיבי מזון, חומרים שהגוף מייצר. גורמים סביבתיים או אנרגטיים.

המוח טועה לחשוב, שהגורמים איתם באנו במגע הם שגרמו למצוקה הרגשית ואז הוא מקדד אותם כמסוכנים ופוקד על מערכת החיסון לתקוף ולסלק אותם. זו בעצם תגובה אלרגית. שיטת אייפק פלוס מאפשרת לנו כמטפלים "לתכנת" מחדש את המוח שלנו ולבטל הקשרים אלו. טיפול טבעי באלרגיה על רקע רגשי בשיטת אייפק פלוס מכסה תחומים, שהרפואה המערבית פחות מתייחסת אליהם.

אלרגיה עלולה להתבטא ברשימה ארוכה מאוד של תסמינים, תסמונות ומחלות, הרבה יותר משנהוג לחשוב. אנשים סובלים ממחלות ותסמינים שונים. נוטלים כדורים, עוברים מרופא לרופא, ממטפל למטפל ולא מצליחים למצוא פתרון לבעיות שלהם. ברוב המקרים הם לא מעלים בדעתם שסבלם נגרם מאלרגיות ומרגישויות שונות.

 

טיפול טבעי באלרגיה בשיטת אייפק פלוס
טיפול טבעי באלרגיה בשיטת אייפק פלוס

טיפול באלרגיה על פי הרפואה המערבית מבחין בין שלושה סוגים של תגובות כאלה:

1. אלרגיה – מצב שבו התגובה כוללת יצור נוגדנים מסוג Ig  – אימונוגלובולינים, בעיקר IgE  ו- IgG

2. רגישות יתר – מצב שבו חלה תגובה ללא נוגדנים מזוהים.

3.  אי-סבילות – מצב בו אנזימים מסוימים אינם פעילים, כמו צליאק, אי-סבילות לקטוז (האנזים לקטאז) או חוסר G6PD.

תוכלו לקרוא יותר לעומק על טיפול באלרגיה ובכלל הגדרות האלרגיה ברפואה המערבית באתר הבא.

מוזמנים לקרוא עוד על אלרגנים נפוצים באתר הבא.

למעשה, לסיווגים כאלו או אחרים אין משמעות בשיטת אייפק פלוס. טיפול באלרגיות, על כל סוגיהן, ניתן לביצוע באופן דומה כשמשתמשים בטכניקות של שיטת אייפק.

טיפול באלרגיה כיום? במה שונה טיפול טבעי באלרגיה בשיטת אייפק?

להוציא חיסונים, היעילים באחוזים נמוכים וכוללים תהליך ארוך מאוד של טיפול באלרגן בודד, מציעה הרפואה המערבית רק תרופות סימפטומטיות – בעיקר אנטיהיסטמיניים וסטרואידים, שיוצרים תלות וחלקם גורמים נזקים קשים לגוף. גם ברפואה המשלימה קשה למצוא פתרונות יסודיים לתופעת האלרגיה.

שיטת IPEC – אייפק מציעה פתרון מערכתי כולל לכל תופעת האלרגיה, ללא קשר לתסמינים המופיעים אצל המטופלים. מטפלי אייפק מוכשרים לטיפול באלרגיות שונות, נלמד אתכם לזהות את האלרגנים שלהם המטופל שלכם רגיש ואז את הטכניקות לביטול האלרגיה.

באמצעות "תכנות מחדש" של המוח, כך שיפסיק לראות את האלרגן כמסוכן ויפסיק להגיב אליו, חווים המטופלים שלנו החלמה מהתופעה, אם לא לתמיד אז לפחות לשנים רבות, בכ-80% הצלחה ובתלות בטיפולי חיזוק תקופתיים.

אבחון וזיהוי אלרגנים ואופן טיפול באלרגיה בשיטת אייפק נעשים בעזרת "מבדק שרירים". כלי זה, הלקוח מתחום הקינסיולוגיה, מאפשר למטפל לשאול שאלות ולקבל מידע ישירות מתת-המודע של המטופל.

למה הוא רגיש? איך ומתי ניתן לבטל את האלרגיה או את הרגישות? כיצד לאפשר לגוף לזכור את השינוי ולוודא שהשינוי נקלט והופנם בגוף? אלו שאלות בסיסיות שתשאלו את עצמכם או את המטופלים שלכם כשתטפלו באלרגיות בכלים של שיטת אייפק.

צריך לקחת בחשבון, שמשך טיפול באלרגיה בשיטת אייפק משתנה ממטופל למטופל. רוב המטופלים אצלנו עוברים תהליך טיפולי שלם, שבמהלכו מבטלים את כל האלרגיות ורגישויות-היתר שאובחנו ובמידת הצורך גם מנקים את הרובד הרגשי.

טיפול טבעי באלרגיה עם רקע רגשי הולך, פעמים רבות, בד בבד עם סילוק הפחדים, החרדות, האובדן, הכעסים, האשמה, הבושה וכדומה ובסיכומו של דבר, מאפשרים למטופל חופש אמיתי, לנהל את חייו מ"כאן ועכשיו" במקום מתוך טראומות העבר.

לסיכום, שיטת אייפק מאפשרת לזהות ולבטל אלרגיות ורגישויות-יתר. לנקות טראומות ורגשות שליליים, שכמעט כולנו "סוחבים" איתנו שנים, עד שהפכו מקובעים. במילים אחרות, לנקות את המטען העודף ולאפס את ההתניות השגויות שנצברו במוח. טיפול באלרגיות בשיטת אייפק מאפשר החלמה מבעיות רבות, פיזיות ורגשיות, ומעניק למטופלים חופש לבחור ולבצע החלטות רצונית, לאכול מה שרוצים ולהרגיש מוכנים יותר לנוכח מצבי החיים המגוונים אותם אנחנו חווים.

טיפול באלרגיה בשיטת אייפק. איך ניתן ללמוד יותר על טיפול טבעי באלרגיה?

אנו מזמינים אתכם להצטרף לקורסים שלנו. לתוכנית הכשרת מטפלי אייפק 2020 שהותאמה לימים אלו וללמוד, תוך שנת לימודים אחת, איך לאבחן ולבטל אלרגיות ורגישויות-יתר ולהפוך למטפלים יעילים.

מטפלי אייפק יכולים, במאמץ מינימלי, להשפיע לטובה וליצור שינויים חיובים קבועים במצבם של מטופליהם ולהחזיר להם בריאות וחופש בחירה.

תלמידים שירצו בכך יוכלו להמשיך לשנת הלימודים השנייה, ללמוד כלים מתקדמים יותר לאבחון וטיפול ולזכות בתואר "מטפל אייפק בכיר".

בכל מקרה תהנו מסביבה משפחתית מחבקת, שתלווה אתכם בשנים שלאחר מכן ותציע לכם אף מסלולי בהתקדמות מקצועית וסטאז' עם עדי וסיגל, מפתחי שיטת אייפק.

כדי שתדעו עם מי אתם מדברים אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לדפים הבאים ולהכיר אותנו יותר:

עדי שאנן

סיגל שאנן

התקשרו ישירות או שלחו הודעת ווצאפ והיו ברוכים. נשמח להכירכם, לדבר, להסביר ולענות על כל השאלות ללא כל התחייבות מצידכם.

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????