fbpx

סיגל שאנן – אודות

סיגל שאנן LAc

סיגל שאנן מייסדת ומפתחת שיטת אייפק , מפתחת, מטפלת ומורה בכירה בשיטה מיום היווסדה. מוסמכת ברפואה סינית (מדיסין 1997). מפתחת שיטת STS. סיגל מטפלת בעלת התמחות מיוחדת באפשור תהליכי שינוי עמוקים, בדרך טיפול ייחודית ויעילה במיוחד בעבודה עם ילדים, נשים ומשפחות.
לוגו מכללת אייפק
מכללת אייפק

ההתחלה מהעיניים של סיגל שאנן

בשנת 1996, מספרת סיגל, הייתי סטודנטית לרפואה סינית מסורתית במכללת מדיסין.
תוך כדי כך הקמתי וניהלתי עבור ד"ר יאיר מימון ואיתו, את היחידה לרפואה משלימה (מלר"מ) בביה"ח איכילוב. תקופה נפלאה בחיי, בדירה שכורה ברחוב באזל, עם חברות טובות, לומדת ועובדת, רווקה מחוזרת, חגגתי את החיים…

את עדי הכרתי במאי 96, כחצי שנה אחרי שחזר מארה"ב, שם סיים את לימודי הרפואה הסינית, ולימד במכללה תקופה קצרה, שהספיקה רק להיכרות שלנו… התחברנו כמה שבועות מאוחר יותר, כשנפגשנו שנית במסיבה ביפו. (סיפור נהדר, במסגרת אחרת…) מאותה מסיבה החלה דרכנו המשותפת, כשכבר בהתחלה הוא הראה לי טכניקת אבחון וטיפול, שלמד לפני שחזר ארצה, אצל ד"ר דווי נמבודריפד, בדרום קליפורניה, ושינתה את חיינו.

כשהוא הראה לי את טכניקת מבדק השרירים זה הצחיק אותי… חשבתי שזה הזוי לגמרי… לדבר עם הגוף? לבטל אלרגיה ע"י לחיצות? עדי לא ויתר והציע שאנסה את השיטה על עצמי, עם הספקנות. יכולתי לסרב? הסכמתי…

האלרגיות היחידות שלי, כפי שידעתי אז, היו למתכות – לא יכולתי לענוד עגילים, כי הייתי מקבלת דלקת, נפיחות וגרד מטורף – ולבצל – שהיה גורם לי לכאבי בטן קשים וממושכים. אך כבר לא.

מאסטר סיגל שאנן- מייסדת ומפתחת שיטת אייפק ושיטת STS
מאסטר סיגל שאנן- מייסדת ומפתחת שיטת אייפק ושיטת STS

הולדת שיטת אייפק

יצאנו למסע, שדרכו גילינו הקשרים נוספים והתפתחנו בראייה שלנו ובהבנה שלנו את הגוף ולמה נוצרות אלרגיות ועוד.. זה היה מסע מרתק ומלמד, שפתח מעיין יצירה…

ברגע שהאלרגיות שלי נעלמו קרו 2 דברים: האחד, נסעתי לנחלת בנימין וקניתי 30 זוגות עגילים, לפצות על עשור אבוד… השני, הבנתי בכל גופי ונפשי, שיש פה משהו גדול. התשוקה ניצתה.

באותה תקופה, (ואני לא מאמינה במקריות. היקום עובד איתך כשאתה בכיוון), בזכות נחמה, אמא של עדי, התפרסמה כתבה על עדי בעיתון "מעריב", שהדגישה שהוא יודע לרפא אלרגיות. בן לילה הפכה הדירה שלנו בלב העיר לקליניקה עמוסה.

כמה חודשים אח"כ, כשאני כבר בהריון הראשון, פתחנו את הקליניקה שלנו בשכונת מונטיפיורי בת"א. איתנו במרפאה טיפלו מטפלים נוספים בשיטת NAET (נמבודריפד). אחת לחודש אירחנו במרפאה פורום של מטפלים בשיטה, ללמוד וללמד זה מזה וזה את זה. בלט במיוחד ד"ר שמואל הנדלר ז"ל, שהיה המנוסה ביותר ותרם רבות לכולנו.

במרץ 1997 התחתנו בהתלהבות ובזריזות, לפני שהבטן קפצה החוצה ובמאי, עם בטן קטנה, נסענו לסוג של ירח דבש בארה"ב. עדי רצה להכיר לי את אבא שלו, זוהר, שחי שם, בלוס אנג'לס.

אז לפני שנסענו לטיול במערב ארה"ב, ששיאו היה הביקור המהמם במעיינות הרבין, פגשנו את אורי קניג, שלמד עם עדי אצל ד"ר נמבודריפד. היה מפגש מרגש, מבחינתי, בו כל אחד סיפר על הפיתוחים שלו וההתפתחות שעבר. אורי הביא את הראייה שלו לעומק העולם הרגשי ואני הרגשתי את החיבור המיוחל. תמיד התחברתי לפן הרגשי של האדם. אלי באו ובאים תמיד כשבמצוקה ושם המתנה הגדולה שלי. עדי היה מחובר יותר לפן הפיזי ובכך השלמנו ועודנו משלימים זה את זה.

רציתי את ה"ביחד" הזה.
אני זוכרת את הרגע, בקליניקה של אורי, שהתלהבתי כמו ילדה ואמרתי לעדי: "את זה אני רוצה"!
עדי שאל: "את בטוחה?" עניתי בחיוב והשאר היסטוריה.

הצענו לאורי שנכין ביחד סדנה ונלמד את החומרים המדהימים שלנו למטפלים בארץ. לאחר שהבטחנו שאנחנו לוקחים את כל הארגון, השיווק וההפקה על עצמנו, אורי נעתר והתחבקנו בהתרגשות.

סיגל שאנן מטפלת בשיטת אייפק
סיגל שאנן מטפלת בשיטת אייפק

מאז ועד היום בקיצור

חזרנו לארץ, בחזרה לקליניקה וללידה של בכורנו אומר. כשלושה שבועות אחרי הלידה שחררתי את עדי לטוס שוב לקליפורניה, לשבת עם אורי, (כשאני שותפה דרך הטלפון) לסדר, להעמיק ולסנכרן את הידע והחומרים של הסדנה המיועדת. אז, סיכמנו גם על השם השיטה – IPEC.

בקיץ 1998, בהיותי בהריון מתקדם עם בננו השני, אמיר, בא אורי לארץ בפעם הראשונה וקיימנו את הסדנה הראשונה במלון פרימה בת"א. ההתרגשות היתה גדולה והסדנה ממש מוצלחת. כמה ממטפלי אייפק הטובים ביותר החלו את דרכם איתנו בסדנה זו וחלקם אף טיפלו בקליניקות שלנו, בת"א ובחיפה, במשך השנים.

מאז קיימנו סדנאות רבות נוספות עם אורי: מתחילים, מתקדמים, בכירים, סדנאות לקהל הרחב, ימי עיון ועוד.

בשנת 2003, עם הולדת איתן, בננו הצעיר, נעתרנו ליוזמתו של סביון סגל, מטפל אייפק מוכשר ממודיעין, והשתתפנו בהקמת האיגוד המקצועי של מטפלי אייפק "עמותת מטפלי אייפק בישראל" (ע"ר), לרווחת תלמידינו המטפלים והשיטה כולה.

בשנת 2004 נפרדנו מאורי. פרק כואב, שהגיע, לצערי ולמורת רוחי, לעימות משפטי ממושך וכואב בכל המובנים, שהיה מאתגר לנו כבני אדם וכבני זוג, וגם לשיטה, ליוקרתה ולהתפתחותה…

מאז התפצלה השיטה לשני ראשים, שמפתחים את השיטה, כל אחד בדרכו ולפי נטיות לבו וניסיונו.

מאז, שינינו ושיפרנו, עדי ואני, את השיטה ומבנה הלימוד לקורסים שנתיים והכשרנו מאז מאות מטפלות ומטפלים, כולל קבוצות רבות של מטפלות חרדיות בירושלים, בבני-ברק ובאשדוד, בנוסף הוספנו את המילה "פלוס" לשם השיטה כדי להדגיש את השיפורים שהכנסנו אליה במהלך השנים.

כיום יש בבעלות סיגל מרכז לריפוי הגוף והנפש מרכז שאנן ספיריט ומכללה בה היא מלמדת – מכללת אייפק

 

מאסטר סיגל שאנן - מייסדת ומפתחת שיטת אייפק
מאסטר סיגל שאנן – מייסדת ומפתחת שיטת אייפק

 

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????