fbpx

שבעת חוקי היקום

מאת: ג'ון אסרף | Aug 5, 2012

מתוך ספרו – "המדריך של ילד הרחוב להשגת הכל"

תרגום ועריכה אלכס זיו

1. חוק התנודה והמשיכה –  The Law of Vibration / Attraction
כל דבר ביקום שלנו נמצא בתנודה ובתנועה מתמדת.
שני ההיבטים של היקום הפיסי והלא-פיסי עשויים מאנרגיה ואינטליגנציה שנעה בתנודות, שום דבר לא נח. ההבדל בין הפיסי ללא פיסי הוא בקצב התנודה.

חוק זה אחראי להבדל בין מה שאנחנו יכולים לראות בעין, כמו היד שלנו, לדוגמא, ומה שאנחנו לא יכולים לראות אבל נמצא שם, כמו גלי רדיו.

שולחן נראה מוצק וקבוע, אולם , אם תביט דרך מיקרוסקופ חזק, אתה למעשה תראה תנועה בין המולקולות. בעזרת המיקרוסקופ, הינך מסוגל לתפוס את קצב התנודות האיטי ביותר של המולקולות בשולחן.

אותו הדבר נכון לגבי גופך. כפי שהזכרתי לפני כן, למרות שגופך נראה אותו הדבר מיום ליום, זהו לא אותו הגוף. אתה משיל מיליוני תאים כל הזמן ומחליף אותם בחדשים. אף על פי שאתה לא יכול לראות את זה קורה, זה קורה.

מחשבות ורגשות הם גם אנרגיה. בכל פעם שאתה רגיש לרגשות של מישהו אחר, בכל פעם שאתה מודע לרגשות שלך, זוהי 'תפיסה' מודעת של תנודה.
בכל פעם שאתה אומר, "אני מרגיש טוב", או "אני מרגיש רע", אתה מעיר על תנודה חיובית או שלילית במוחך.

אתה גם יכול להחליט אם להרגיש טוב או רע על ידי בחירת המחשבות שלך.
רק אתה יכול לבחור את המחשבות שלך, ואתה מחליט מתי ואפילו איזה סוג של אנרגיה לשלוח ולקבל. אם אתה בוחר במחשבות שליליות, אתה משדר תנודה "שלילית" או תדר ולכן אתה מתאים את עצמך עם התדר הזה. מצד שני כשאתה בוחר מחשבות חיוביות, אתה עושה בדיוק את ההיפך ומתחבר ומושך את התדר החיובי של האינטליגנציה והאנרגיה.

אם התנודות טובות או רעות זה תלוי בך; זה לגמרי תלוי בפירוש שלך, והמוח שלך הוא המכשיר שבו אתה משתמש כדי להזיז את כל ההוויה שלך לתוך התנודה שבה אתה בוחר.  המוח הוא תחנת המיתוג התנודתית שלך.
המוח שלך הוא הכלי האלקטרומגנטי החזק ביותר לעיבוד שהומצא איי פעם, ואם תשתמש בו בחוכמה כדי לבחור מחשבות חיוביות, כל מה שתשתוקק לו יתחיל לנוע אל דרכך עד שזה יתגשם בצורתו הפיסית.

ככל שתתמקד ותתרכז, התדר ייהפך למהיר וחזק יותר. זה לא שונה מלהשתמש בזכוכית מגדלת כדי להבעיר אש בעזרת אנרגיית השמש.

דרך נוספת להגדיר את החוק הזה היא "דומה מושך דומה," והכוונה היא שהאנשים ימשכו אנרגיות הדומות להם ולמחשבות שלהם.

2. חוק הקוטביות – The Law of Polarity
לכל דבר ביקום יש את הנגדי המדויק והזהה שלו.
בפילוסופיה המזרחית, חוק הקוטביות מיוחס כ"יין והיאנג". זהו אחד החוקים הקלים להבנה: אם משהו הוא חם, לדוגמא, אז קיים קוטב נגדי שחייב להיות, לפי החוק, קר באותה מידה.

ההצלחה בחיים יכולה להתעצם על ידי הזכרות תמידית בחוק הזה. בכל פעם שאנו עומדים בפני אתגר ענק. התפיסה הראשונית שלנו יכולה להיות שהסיטואציה היא שלילית, אבל לפי חוק זה, חייבת להיות הזדמנות חיובית שוות ערך שטמונה באותו האתגר.

ככל שנלמד מהר יותר לחפש אחר ההזדמנויות החיוביות, כך השלילי יעלם מהר יותר מהתפיסה שלנו, והאנרגיה שלנו תשתנה מהר יותר.
אפילו חלק מחוויות החיים המכאיבות ביותר שלנו יכולות להיות בעלות צד חיובי. אנו פשוט צריכים לזכור שזאת רק התפיסה שלנו שגורמת לנו להאמין שמשהו הוא טוב או רע, ומאחר ששניהם נוכחים בכל. התפיסה שלנו יוצרת את מה שאנו קוראים לו "מציאות,"  אין דבר כזה מציאות אבסולוטית. המציאות היחידה היא האישית שלנו.
ההכרה בטבעה הנוזלי של המציאות והניגוד הטבעי בכל סיטואציה היא מיומנות חשובה, אך עדיין צריך להתאמן.

תפקידך הוא להתעלות מעל הנטייה לשפוט מהר ולשים תווית לכל דבר ולהבין שלכל דבר יש למעלה ולמטה, טוב ורע, בפנים ובחוץ. וזה קשור גם לרגשות שלך, לגוף הפיסי, למערכת היחסים שלך, ולכל השאר.
למד לראות את שני הצדדים בכל סיטואציה וחייך יזרמו בצורה חלקה יותר. התוצאות יחלו להופיע.

האם אתה יכול לראות כיצד חלק מהנסיבות הקשות ביותר בחייך, בעבר או בהווה,  הכילו או מכילים את זרע האפשרות?
האם אתה גם יכול לראות כיצד אימוץ הצד החיובי בכל סיטואציה מוביל אותך לכיוון של חלומותיך? ושאם תסרב לעשות זאת זה יעבוד נגדך?

למעשה, סירוב עובד נגדך בשני מישורים: אם אתה לא מקבל את שניהם את הטוב ביחד עם הרע בחיים, אתה מתנגד גם לחוק הבא, לחוק הקצב.

3. חוק הקצב – The Law of Rhythm
הכל נע בקצב מושלם ובמהירות מושלמת.
השפל זורם פנימה, והגאות זורמת החוצה. אם אתה עומד על החוף, נוקשה ולא מוכן ללכת עם הזרם, הגלים יכולים להתרסק עליך ואף להפיל אותך. אך אם אתה מוכן להתגמש, להירגע, ליהנות מהגלים, למעשה אתה יכול לתפוס גל נחמד כל כמה זמן.

האם איי פעם נקלעת לזרם תת מימי (שסוחף לעומק) ? אם כן נקלעת ולא ידעת כיצד זרמים עובדים, וודאי השתמשת בכל-כך הרבה אנרגיה בלהילחם בזה שהפכת לסחוט גופנית. הדרך הטובה ביותר לצאת מזרם היא פשוט לחצות אותו לצד במקום לשחות נגדו. זה לא משנה עד כמה אתה שחיין טוב, להילחם יהיה חסר ערך.

לא להילחם מרגיש מאוד לא טבעי לאדם שלא מכיר כיצד זרמים עובדים, אבל היקום נחוש לחלוטין. אם אתה פשוט לא יודע את החוק ומפר אותו, לא מוותרים לך.
לאוקיינוס יש את היכולת ללמד אותך בקשר למקצבי החיים. אתה חייב לזהות מתי אתה שוחה עם הזרם ומתי אתה מתנגד לקצב הזרימה הטבעי,

אם זה בחייך העסקיים או האישיים.
ישנו קצב שמתרחש כל הזמן.
אינך יכול לכפות על הזמנים הטובים שתמיד ימשיכו להתקיים, וכמו כן אינך יכול לכפות על שום דבר בחיים שיקרה.

הפלנטות נעות במסלול ובקצב מושלם, וכך גם אתה. לחיים יש שיעורים, יש זמנים שהדברים נראים מחוץ לקצב או שהם פשוט בקצב שגורם לך לאי נוחות. תפקידך הוא לשמור על פוקוס ועל החזון שלך וללכת עם הזרם במקום להתנגד לו.

רוב האנשים מבזבזים יותר מידי זמן ואנרגיה בהתנגדות, ועדיין אף אחד לא יכול לשנות את עונות השנה. אתה יכול לבחור אם להישאר חם בחורף או להתלונן על הקור. יותר טוב מזה, אתה יכול להחליט ללמוד סקי.

4. חוק היחסיות – The Law of Relativity
הכל יחסי
האם אתה נמוך או גבוה? האם החדר שאתה נמצא בו גדול או קטן? האם אתה מרוויח הרבה או קצת? הנקודה שלי היא שעד  שאתה לא משווה את הדבר למשהו אחר, אתה לא יכול לענות. אתה למעשה לא יכול להגדיר משהו מבלי שיהיה לך משהו אחר להשוות אליו.

דרך נוספת לומר את זה היא שמה שיכול להיות טוב עבור אדם אחד יכול להיות לא טוב עבור האחר.
זה חשוב לזכור את החוק הזה כשאתה מעריך מצב או אירוע. זה יכול להכניס אותך לצרות אם אתה ממשיך לראות משהו שיש למישהו או שמישהו יכול לעשות יותר ממה שאתה מסוגל לעשות. הכל יחסי, ואתה חייב ללמוד לא להשוות לאחרים או לחוויות העבר.

תביט בדברים "כפי שהם" מבלי לשפוט, ולעולם לא תרגיש שאתה לא מספיק טוב או שאין לך מספיק.
הערה (אלכס זיו):  החוק הזה בא לידי ביטוי בנושא הכרת התודה. כשאתה מרגיש שאין לך משהו שאותו אתה רוצה להשיג או שחסרים בחייך דברים, הזכר בחוק היחסיות והתמקד במה שכבר יש לך … לפתע תגלה שיש לך כל-כך הרבה להודות עליו ובאופן מיידי תתחיל להרגיש טוב. בדרך כלל אנחנו מתרכזים באחוז האחד שחסר בחיינו ושוכחים את 99 האחוזים שכבר בבעלותנו וכשמתרכזים ב  99 האחוזים של ה "יש" האחוז האחד של ה "אין" נהפך לזניח .

5. חוק הסיבה והתוצאה – The Law of Cause and Effect
לכל סיבה יש תוצאה, ולכל תוצאה יש סיבה.
לכל פעולה שאנו עושים, יש תוצאה. אם אתה שולח מחשבות טובות החוצה, אם אתה נותן אהבה, אהבה חוזרת בחזרה. אם אתה נותן כסף, כסף זורם בחזרה אליך.

לפי הפיסיקה, לכל פעולה יש תגובה הפוכה ושווה. לפי החוק הטבעי הזה, כל מה שאתה שולח החוצה או נותן חוזר בחזרה בצורת אנרגיה דומה או שונה. קארמה טובה, כפי שחלק קוראים לזה, מובילה לקארמה טובה. בוודאי, ההפך הוא גם נכון. לחלק מהאנשים קשה לזכור שזה נוגע גם לכסף  כמו לכל דבר אחר. אחרי הכל, הכסף הוא רק רעיון. הכסף הוא אנרגיה כמו כל השאר.

ישנם חוקים שמכתיבים מה אתה חייב לעשות כדי להשיג כסף, שהם אינם שונים מחוואי שצריך לשתול זרעים לפני שהוא קוצר. כלומר  בפשטות: אינך יכול לקבל ולהחזיק במשהו שהוא גדול יותר ממה שנתת.

אתה חייב להיות יותר ולתת יותר כדי לקבל יותר. אני מלמד את החוק הזה את ילדי כדי שילמדו לתת לפני שיבקשו לקבל.

6. חוק המינים – The Law of Gender
גם הזכר וגם הנקבה נחוצים עבור הבריאה.
חשוב על "תן וקח" בשיחה. זאת האילוסטרציה המושלמת של חוק המינים: אדם אחד מדבר, נותן רעיון או נותן הוראות או שואל שאלה, האדם שני מקשיב, מקבל את התקשורת. ואז, התפקידים מתחלפים והאדם שדיבר מקשיב והאדם שהקשיב מדבר.

מתוך התחלופה הזאת, תוכניות חדשות נעשות, הסכמים חדשים נוצרים. שתי האנרגיות 'לתת ולקחת' נותנים אור ליצירה חדשה.

חוק המינים מתגשם בכל הדברים החיים כזכר וכנקבה. בדוגמא שלנו, דיבור הוא אנרגיה זכרית (נתינה), והקשבה היא אנרגיה נשית (קבלה).
אולי כבר זיהית, שחוק המינים מתואם עם חוק הקוטביות, אלו הן עוד פנים לעקרון היין והיאנג. חוק זה מושל בבריאה, עדיין המילה בריאה לעיתים קרובות משומשת בצורה שגויה, כי לעולם בעצם דבר לא נוצר. כל הדברים החדשים הם תוצאה של משהו שהיה והשתנה למשהו שהוא עכשיו.

ללא העיקרון הזוגי של הזכר והנקבה לא היה יכול היה להיות הפרש פוטנציאלים, תנועה, או התחדשות והיווצרות מחדש. חוק זה מיוחס כחוק היצירתי. והא פוסק שכל דבר בטבע הוא גם זכר וגם נקבה. שניהם נחוצים כדי שהחיים יתגשמו. חוק זה גם פוסק שכל הזרעים, כולל ובמיוחד זרעי המחשבה, יש להם תקופת הריון או דגירה לפני שהם מתגשמים.

זאת הסיבה שמחייבת אותנו לאפשר את הזמן המתאים שיעבור עבור המחשבה או תמונת הדמיון לנוע אל תוך מימושה הפיסי.

7. חוק ההמרה הנצחית של האנרגיה – The Law of Perpetual Transmutation of Energy
אנרגיה לנצח נעה לתוך ומתוך צורות שונות.
החוק האחרון הזה הוא קטן, אך למידתו והדרך שבה הוא עובד היא בגדר חובה על מנת ליצור את מה שתרצה. כפי שאתה עכשיו כבר יודע, לפי החוק הגדול ומסקנתו הראשונה, חוק התנודה והמשיכה,

כל היקום עשוי מאנרגיה, וכולה נעה במהירויות שונות ומגוונות. כל שדות האנרגיה מחוברים. מהגוף הפיסי שאני ואתה יכולים לגעת, לראות, ולהרגיש, עד לקרני השמש, הכל מחובר. ולכן, יש לנו את המסקנה האחרונה הזאת, החוק הטבעי השביעי: כל האנרגיה זורמת בצורה מתמדת מצורה אחת או תנודה אחת לתוך צורה אחרת או תנודה אחרת. היא גם זורמת ממישור גבוה יותר (לא פיסי) למישור נמוך (פיסי).

תחשוב על הדוגמא הזאת. קרני השמש (חום, אור, ואנרגיה אלקטרומגנטית) זורחים על צמח של עגבניות, שמשתמש באנרגיית השמש לצמוח על ידי יצירת מולקולות. אנרגיה מאוכסנת בתוך מולקולות הצמח. והאנרגיה הזאת מועברת אליך כשאתה אוכל את העגבנייה והופך את אנרגיית הצמח למה שאתה צריך עבור הפעילויות האישיות שלך.

אתה יכול להשתמש באנרגיה הזאת, שעכשיו קרויה אנרגיה מטבולית (של מערכת העיכול), כדי לרכב על אופניים במעלה גבעה, להשתמש באנרגיה מכאנית לסובב את הדוושות, להפוך את האנרגיה הזאת לקינטית (תנועתית). לרכב לפסגת הגבעה, האנרגיה הקינטית שמה אותך בעמדה של להתגלגל למטה לצד השני, שזה אומר שעכשיו יש לך אנרגיה פוטנציאלית. כשאתה יורד במורד הגבעה, אנרגיה פוטנציאלית הופכת לקינטית, שגורמת לאופניים להתגלגל למטה במורד הגבעה ולהראות כאילו שזה קורה מרצונם החופשי של האופניים.

זהו רק רצף אחד של מאורעות המראים את ההמרה של האנרגיה דרך צורות רבות. דוגמא פשוטה יותר היא זו. כאשר אני משפשף את ידי ביחד, אני משתמש באנרגיה מטבולית ששמורה בתאים שלי ובאה מהעגבנייה (או מאכל אנרגי אחר). כשאני משפשף את ידי אני בעצם יוצר חום, שמשתחרר חזרה לאטמוספרה, והמעגל ממשיך עוד ועוד כמו מקודם.
המשמעות של שינוי צורה נצחי הוא מעבר באופן תמידי לתוך ומתוך צורות שונות, לעולם לא נוצר או נהרס. אנרגיות מסוימות ניתן לראות, וחלק לא. למעשה, את הרוב אתה לא יכול לראות בעיניך.

צורות שונות של אנרגיה חודרות לכל מולקולה שלך בכל נשימה שאתה לוקח. שים לב שהחוק הטבעי הזה אומר ששום דבר אינו קבוע. לנצח הכל נע לתוך ומתוך צורה.
היופי שבחוק הזה הוא בכך שמחשבותיך נחשבות לצורת האנרגיה החזקה ביותר שחודרת את החלל והזמן.
יש להן את הפוטנציאל התורשתי להמיר מהמישור הלא פיסי למישור הפיסי כל הזמן.

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????