fbpx

אטופיק דרמטיטיס בשילוב אייפק פלוס וארומתרפיה

מאת: סביון סגל | Sept 19, 2014

אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור), היא מחלת עור אלרגית המאופיינת בדלקת של העור, פריחה, גרד בלתי נסבל, ובדרך כלל גם מחלה אלרגית נוספת. העור אצל החולים יבש, מודלק, פצוע, שרוט ומצולק. הסיוט נראה אין סופי… המחלה מופיעה אצל תינוקות, ילדים ובוגרים.

אצל חלק מהילדים, ישנה נסיגה של המחלה בגיל ההתבגרות. אצל חלק מהבוגרים, המחלה מופיעה בגיל ההתבגרות ונמשכת לאורך שנים. אין מאפיינים קבועים. גם אצל אנשים מבוגרים מופיעה המחלה ללא התראה מוקדמת.

אצל חלק מהחולים במחלה ישנה במקביל תופעה של קשיי נשימה ברמות משתנות, או חסימה של האף כך שלא ניתן היה לנשום דרכו כלל. אצל חלקם יש ביטויי מתח (סטרס) ניכרים.

ילדה בת 4 שטופלה על ידי, הייתה "ממירה" את הדלקת האטופית בהתקפי אסתמה לסירוגין… הסתבר, שלילדה היה קשה להיפרד מהאם בבוקר כשהלכה לגן, וכשחזרה היתה צמודה אליה. למעשה, הילדה השתמשה במחלה, בתת מודע, על מנת למשוך תשומת לב האם, ו"לרתק" אותה אליה.

לכל האנשים שטופלו על ידי, ללא קשר לגילם ומצבם, היה גורם רגשי ששיבש את אורח חייהם התקין:
לבחור צעיר, שסבל מאטופיק דרמטיטיס כחמש שנים, לסירוגין, היתה התפרצות קשה של המחלה כשעלה נושא הגיוס לצבא, עתודה כן או לא, ונושאים נוספים. מטופלת אחרת סבלה מקושי בתקשורת עם ההורים, ואחרת מטראומה בגיל ילדות.
שתיים מההתמחויות העיקריות שלי הן IPEC plus וארומתרפיה, ומצאתי את עצמי באופן טבעי, משתמש בשתי השיטות יחד, על מנת לטפל בגורמים הרגשיים והפיזיים של המחלה.

על מטפל אייפק פלוס לאפשר למטופל "להוציא את השדים מהארון", להסתכל להם בעיניים, ולראות במו עיניו שניתן להתמודד עם כל אחד מהם. IPEC plus נתנה מענה מצוין כשיטת אבחון וטיפול, בה "בחר הגוף" עם איזה קושי הוא רוצה להתמודד, באיזה קצב ומה תהיה שיטת ההתמודדות . הגוף בחר אם להתמודד עם קושי רגשי, אלרגיה לגורם חיצוני או להתמודד עם טראומה מהעבר.

במקביל, ניתן טיפול ארומתרפי, שכלל בדרך כלל, ג´ל הזנה לעור, או משחה שומנית, שהורכבה משמנים ארומתרפים נוגדי דלקות, שמנים מרגיעים, שמנים המזרזים שיקום רקמות, וכמובן נוגדי חמצון כגון ויטמין E, שמן נר הלילה ועוד.
חשוב לציין, שבחירת המרכיבים נעשתה גם היא ב"מבדק שריר", אבן היסוד של שיטת IPEC plus.

לחלק מהמטופלים, ניתנו המלצות לצריכת שמנים צמחיים המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, 6, 9 וחומצה גמא ליאולנית. חומצות שומן אלה חיוניות בתהליך שיקום העור, טיפול ומניעת דלקות כלליות. שמנים אלה חוסמים יצור פרוסטגלנדינים דלקתיים ומאפשרים שיקום תהליכי בנית רקמות בגוף בכלל ובעור בפרט.
את סוג השמנים והמינונים בחרתי באמצעות מבדק שריר.

התוצאות לא אחרו להגיע… השינויים בעור היו דרמטיים. לפעמים השינויים ניכרו תוך יומיים שלושה, וניכר שיפור הדרגתי. במקביל עלתה רמת החיוניות של המטופלים,והיכולת שלהם להתמודד עם המצב או הסיטואציה שהביאה אותם להתפרצות המחלה.

לפעמים היו גם נסיגות. הנסיגות נגרמו משינויים במצב הרוח שמהווים חלק מההתמודדות עם הקשיים, קשיים חדשים שצצו לאחר שנפתרו הבעיות הראשוניות. קשיים חדשים (ישנים) צצים, כיוון שטיפול אייפק "מקלף" את הגורמים למחלה כמו בצל. כשגומרים לטפל בקליפה החיצונית, ניגשים לטפל בקליפה פנימית יותר, וכן הלאה, עד ש"נגמר הבצל".

הנסיגות, לא הגיעו בחומרתם במרבית המקרים למצב בו היה העור לפני תחילת הטיפול. נצפתה הטבה הולכת ונמשכת במצב העור, ובמצב הרגשי באופן עקבי. עם השיפור, עלתה המוטיבציה של המטופלים להתמודד עם מצבם. הגלגל מסתובב בכיוון הנכון…
על פי ניסיוני, שילוב בין הטיפול הרגשי לטיפול הארומתרפי, היווה נקודת זינוק מצוינת להחלמה.

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????