fbpx

אנרגיות נגד אלרגיות

זמנים מודרניים | June 22, 2002

אייפק היא שיטה הוליסטית אלטרנטיבית לטיפול באלרגיות מכל הסוגים, בטכניקה שפועלת על הגוף והנפש כאחד. עדי שאנן, האיש שהשתתף בפיתוחה והביא אותה לישראל, מדווח על אחוזי הצלחה מרשימים. זה נראה קצת כמו עבודת אלילים (לפיתת מבחנות, פתקים מוזרים ותיפופים על הגוף), אבל יש לשיטה מאמינים רבים. סימה אלה ניסתה בעצמה והופתעה מאוד.

שלושה ימים שכבתי במיטה אחרי הטיפול הראשון באלרגיות בשיטת "אייפק" (I.P.E.C), ולא יכולתי להרים את הראש מהכרית. חשתי עייפות רבה, רצון עצום לישון, לחץ בחזה, קשיים בנשימה וכאב חזק ועמוק בצד, בגובה החזה. התקשרתי לעדי שאנן (מ"מרפאת שאנן") שערך את האבחון והטיפול. "יופי", הוא צהל, "אני מאוד מרוצה. אם העייפות תימשך מעל 24 שעות מרגע סיום הטיפול שעשינו, צלצלי אליי".

בשעה ה- 25 עדיין לא חשתי הטבה משמעותית. צלצלתי שוב. חזרתי ותיארתי בפניו את הסימפטומים. שאנן הקשיב והודיע חגיגית: "או.קיי. אני מבין שכל חלקי הגוף קיבלו את המסר הידידותי של החומר שאליו את אלרגית, חוץ מהלב. בואי נעשה טיפול בשביל הלב". ואז הוא הכתיב את ההוראות להמשך הטיפול:

לכתוב על נייר לבן ונקי את המילה IGA (אחד המרכיבים במערכת החיסונית שאליו אני רגישה, לטענתו), ומתחתיה להוסיף את המילים "לב", "אש", "אדמה", "מתכת", "מים", "עץ", "צ'סטנאט באד", "כל ה- 13".

ועכשיו הטיפול: להחזיק את הפתק מקופל ביד שמאל כשהקמיצה מחוברת לאגודת, וביד ימין הפנויה לטפוח בחזית הגוף מהמפשעה עד קודקוד הראש בעדינות במשך שש דקות. אז לשכב לנוח עם  הפתק באגרוף היד 30 דקות, ולחזור לתופף בחזית הגוף שלוש דקות נוספות. בגמר הטיפול לנוח עוד יממה שלמה.

פעלתי לפי ההוראות למרות שמשפחתי וחברי לחצו בשלב הזה לפנות לקרדיולוג מומחה- שהרי אין לערבב שתי שיטות טיפול, וממילא הקרדיולוג לא יידע מה לעשות עם המידע המוזר שאוכל למסור לו.

הפרעתי לעדי שאנן רק עוד פעם אחת. הכאב בצד החזה, הודעתי לו במצוקה, חזק ובלתי נסבל. מה עושים? "הקישי בצד החיצוני של בסיס ציפורן הזרת 30 נקישות", השיב. "חזרי על הפעולה גם בזרת השנייה". עשיתי כדבריו. בתום 24 השעות קמתי מהמיטה ורצתי לענייני. הטיפול הצליח, האנרגיה חזרה. הכאבים חלפו. שאנן אמר שהתגובה הדרמטית שלי לטיפול אינה אופיינית, ושרוב המטופלים לא מרגישים דבר. בינתיים עברתי אצלו עוד שני טיפולים, וכך נפטרתי גם מרגישות מרגיזה בשיניים ומלחץ וצריבה בעיניים.

אבחון בשיטה הקינסיולוגית

מה היה באבחון ובטיפול באלרגיות שעברתי? עבודת אלילים כמעט. האבחון נעשה בשיטה הקינסיולוגית שנקראת גם "מבחן השרירים": יד ימין מושטת קדימה בגובה הכתף, ויד שמאל נוגעת במבחנות עם אנרגיה של חומרים שונים מעוררי אלרגיה. אלרגיה אפשר לפתח כלפי כל דבר: מזון, גורמי מזג אוויר, גורמים סביבתיים, תרופות, מתכות, הורמונים ואנזימים שהגוף עצמו מייצר, ואפילו בני אדם אחרים. באבחון קינסיולוגי לוחץ המאבחן על הזרוע המושטת קדימה בכל פעם שיד שמאל נוגעת במבחנה עם חומר אלרגני. אם הזרוע נופלת בחולשה יחסית-ישנה רגישות לחומר, אם הזרוע נשארת יציבה- אין רגישות של הגוף לחומר.

עכשיו מגיע הטיפול: החזקתי בשני אגרופי מבחנות עם החומר שאליו אני רגישה, בעוד שהמטפל תופף לאורך גבי מהקודקוד עד עצם הזנב במשך ארבע דקות. אחר-כך הושכבתי לנוח בחדר חשוך למחצה עם המבחנות בידיים למשך 20 דקות, כדי שהגוף יפנים את האנרגיה של החומר האלרגני ויזהה אותו כחומר ידידותי לגוף ולא כאויב. לסיום הושקיתי בתמיסה הומיאופתית ונשלחתי הביתה עם הוראות התנהגות ל- 24 השעות הבאות: לא להתרחץ שש שעות, לא ספורט, לא אלכוהול וכו'. אחרי הטיפול, כך הסביר שאנן, לוקח לגוף 24 שעות כדי "להעביר את המסר" לכל חלקיו ולהירפא.

על תוצאות הטיפול בשיטת "אייפק" ניתן להתרשם מקריאת מכתבי התודה שמאוגדים בקלסר יפה שמונח על דלפק הקבלה ב"מרפאת שאנן". המרפאה קיימת כבר חמש שנים שבמהלכן עברה הידיעה על קיומה בעיקר מפה לאוזן, והנה נפתחו שלוש מרפאות נוספות: בתל-אביב, בחיפה ובקיבוץ גן-שמואל.

מהי שיטת "אייפק"?

"אייפק" – Integrated Physical Emotional Clearing – היא שיטת טיפול שמטרתה להביא לניקוי הגוף מהאלרגיות והרגישויות שבו עד להחלמה מלאה, ובנוסף, להביא לטיהור רגשי מחוויות לא נעימות, טראומות, פחדים, כעסים ועוד. את הבסיס לשיטה הניחה דוקטור לתזונה בשם דווי נמבודריפאד, מומחית לרפואה סינית ולכירופרקטיקה. לדבריה, ברפואה הסינית, אלרגיה או רגישות יתר הן תוצאה של חסימת ערוצי זרימת האנרגיה במרידיאנים על ידי אלרגן, שעם הזמן גורם להיחלשות של איברים פנימיים ולרגישויות יתר לחומרים נוספים.

הטיפול, שכולל טפיחות לאורך עמוד השדרה, נועד לפתוח את המרידיאנים ולתת "קריאה" לאיברים הפנימיים, שמיוצגים על-ידי נקודות שונות לאורך עמוד השדרה ש"יטעמו" משהו מהאנרגיה של האלרגן שמשוגרת אליהם. הטפיחות, האווירה והמסרים שמועברים לגוף מעניקים לו שדר ברור: האלרגן הזה ידידותי, למה שלא תעשה איתו היכרות מחודשת? ייתכן שתחבב אותו. לא תמיד הטיפול נגמר בפעם אחת, אבל ההחלמה, טוען עדי שאנן, היא לכל החיים.

כוח המוח

ד"ר אורי קניג, פסיכולוג ישראלי שחי בלוס אנג'לס, למד את השיטה של ד"ר נמבודריפאד והוסיף שכלולים שלמד במקומות אחרים. החיבור עם עדי שאנן, כמטפל ותיק בתחום ההוליסטי, איפשר את הפיכת הבסיס שיצרו נמבודריפאד וקניג, כל אחד בתורו, לכלל שיטה שלמה, שעזרה עד היום לאלפי מטופלים בארץ. אחד החידושים של אייפק הוא "ניקוי רגשי": הואיל והאנרגיה מיוצגת בטבע בכוח המחשבה ובכוח המילה, מספיק לחשוב על הדברים ולא מוכרחים לגעת בהם. גם הטיפול נעשה באמצעות חשיבה על אותו עניין רגשי שרוצים לסלק ודמיון מודרך. כוח הריפוי שנמצא במחשבה הוא אחד החידושים של "אייפק".

ד"ר אודי בר, רופא כללי שהתמחה גם בפסיכיאטריה, עבר טיפול אחד של ניקוי רגשי לפי בקשתי, והוא מסביר: "בטיפול שעברתי העליתי פלונטר רגשי קטן, סיפור לא פתור שהיה לי עם חבר וותיק. הסיפור הזה השאיר בי תחושה של אי-נעימות, והחלטתי לראות אם ניתן להיפטר מאותה תחושה. המטפל שלי ואני העלינו את הסוגיה הזאת אל המודע, וכבר לעצם העלאתה אל המודעות הייתה השפעה מקילה. הטיפול כלל התעסקות במילים שקשורות בחוויה הרגשית, כתיבת משפט מייצג של הבעיה על פיסת נייר, כי לטענתם יש כוח ואנרגיה למילים הכתובות, לחץ בנקודות דיקור שונות ועיסוי על המצח והנעת הראש באיטיות מצד לצד. אחר-כך השאירו אותי לנוח בחדר חשוך למחצה עם הפתק ההוא, ותוך כדי ששכבתי הבנתי שאנחנו מתעסקים כל-כך הרבה באותה סוגיה קטנה עד שאתה אומר לעצמך: זה לא כל-כך חשוב. נעיף את זה כבר ודי. "אני יכול לומר שהטיפול הזה מקל על ההתחברות את התת-מודע. ברפואה הקונבנציונאלית מצטברים נתונים על מחלות שנחשבו לגנטיות, כמו סוגי סרטן שונים, מחלות מערכת החיסון, אסטמה ומחלות עור, שהמרכיב הנפשי בהתהוותן הולך ומתבהר. בכלל, בעשור האחרון עלה גל גדול של גישות שטוענות שאנחנו מסוגלים לרפא את עצמנו באמצעות הנפש. אני חושב שהתחברות עצמית והרגשתה של בעיה רגשית ספציפית הן תהליכים מקובלים לפתרון בעיות מסוג זה. אחרי הכל, בעיות רגשיות פותרים באמצעות הרגש ולא באקמול".

לכל בעיה תשובה

עדי שאנן, שפיתח את שיטת "אייפק" ביחד עם ד"ר קניג, מארגן בארץ סדנאות ללימוד השיטה בקרב פסיכולוגים, רופאים ומטפלים אלטרנטיביים. בחודש מאי הקרוב הוא יערוך סדנה לקהל הרחב שבה ילמד איך להשתמש במבחן השרירים לטיפול בכאבים, בבעיות קלות, התאמת התזונה לגוף ועוד.

אם במקביל לאבחון אלרגיות בשיטת "אייפק" אעשה בדיקת דם לגילוי אלרגיות, האם התוצאות יהיו זהות?

שאנן: "לא בהכרח. ישנן אלרגיות רבות שאינן באות לידי ביטוי בדם".

האם ישנם אנשים שאסור להם להיות מטופלים בשיטת אייפק?

"בעיקר אנשים עם הפרעות נפשיות קשות, שמטופלים בתרופות, כי הכימיקלים גורמים לעיתים קרובות להפרעות במבחן השרירים. להוציא את אלה, השיטה מתאימה לכל אדם ולכל גיל מינקות ועד זקנה".

כיצד מטפלים בתינוקות ובילדים קטנים?

"פשוט מאוד – דרך האם. האם מחזיקה בזרוע אחת את תינוקה, ובזרוע השנייה נערך האבחון. גם הטיפול נערך בשיתוף עם האם שמשמשת כמתווכת.

באילו בעיות אפשר לטפל בשיטה?

"כל סימפטום כמו כאב בטן, כאב ראש, ירידה או עלייה של סוכר בדם, יכול לנבוע מאלרגיה או מגורמים רגשיים. יש לשיטה הצלחות רבות בבעיות עור קשות, כאבי ראש, מיגרנות, בעיות עיכול, חיידקים, וירוסים ופטריות, כולל קנדידה, הורדת לחץ דם, הורדת ערכים של סוכר, טריגליצרידים וכולסטרול בדם, נפיחויות, נזלות, עיטושים, אסטמה, אפילו חולי צליאק שרגישים לגלוטן יכולים להתחיל לאכול קמח רגיל שמכיל גלוטן. יש לשיטה גם הצלחות בטיפולי פריון ובייצוב בלוטת התריס ועוד".

כיצד מתבצע הטיפול הרגשי?

"נקודת המוצא של הטיפול הרגשי היא האמונה שמחשבות וחוויות שליליות, כמו קיבעון רגשי, גורמים לחסימה בזרימת אנרגיה תקינה בגוף, ומכאן הדרך למחלות ולפגעים גופניים קצרה. רוב האנשים מודעים לבעיות שלהם אך אין בכוחם להשתנות. "אייפק" באה לעזור להם לעשות את השינוי במהירות, בלי כאב וללא סיוע של פסיכולוג. סילוק העכבות הרגשיות נעשה באמצעות פתיחת החסימות במרידיאנים שלב אחרי שלב, כאשר המטפל נעזר גם בשיטת הדמיון המודרך, במהלכה מקבל המטופל הנחיות כיצד להוביל את מחשבתו בצורה חיובית ולהפוך דמיון חיובי למציאות".

"כמה שהרעיון נשמע נחמד, הוא אינו טיפול פסיכולוגי ואינו עוסק בבעיות פסיכוטיות. הבעיות הרגשיות שניתנות  לטיפול באמצעות "אייפק" הן מתח נפשי, דיכאון, חרדות ופחדים, הפרעות אכילה, התמכרות לסיגריות, לאלכוהול ולסמים, קשיים באינטימיות ועוד".

האם ההצלחה מובטחת?

מניסיונו של עדי שאנן, רמת ההצלחה עומדת על כ- 80 אחוז, כאשר ברוב המקרים נפטרים לחלוטין מהאלרגיה ובחלקם יש הטבה משמעותית. כדי ליהנות מהשיטה במלואה יש להתאזר  בסבלנות עד לסיום הטיפול. כדי להיפטר מסימפטומים רבים וכרוניים, צריך לפעמים לעבור סדרה ארוכה של טיפולים שעלולה לגרום לייאוש ומייקרת את הטיפול. לא מומלץ להפסיק טיפול באמצע, כי הגוף עלול לפתח רגישויות חדשות ולאבד את השיפור הסימפטומאטי שכבר הושג. יש לזכור עוד שבדרך כלל ילדים מתגברים מהר יותר ממבוגרים על בעיות של אלרגיה.

לוגו מכללת אייפק פלוס

המכללה הרשמית ללימודי אייפק

שיטת אייפק היא דרך חיים.

לעיתים מאתגרת אך ככל שתתקדמו בה, תרגישו את המיומנויות שמתפתחות ואת החיבור החדש שאתם מייצרים עם עצמכם. חיבור שיאפשר לכם להתנהל בעולם הכאוטי (לעיתים) הזה עם סדר ושיטה. מובילים את חייכם למקומות שרציתם ולא נעים ונדים על גלי המציאות האקראית.

מתעניינים בלימודים?

ההרשמה לקורס הסמכת מטפלי אייפק פבואר 2023 החלה. למהירי החלטה – הנחה לנרשמים עד סוף השנה.

מתעניינים בלימודי הכשרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

קורסים במכללת אייפק

מאמרים אחרונים

פתח שיחה
1
צריך עזרה?
מכללת אייפק פלוס
שלום ????
איך אנחנו יכולים לעזור לך? ????